Bergen Brettseilerklubb

...hang loose

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord:

på kryss og tvers...
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: på kryss og tvers...

på kryss og tvers... 1 år, 5 måneder siden #12543

• Jon Egil
seilte i dag 22/8 på Nordåsen. Skiftende forhold, men kan heller ikke forvente annet der

Hadde det kjempegøy og fikk mine første SIP på det nye brettet

men: jeg mister alltid endel høyde når jeg skal bruke vinden best, og når kreftene/kroppen sier det er på tide å komme seg på land igjen, har jeg mange legg med kryss der jeg vinner relativt lite høyde. Ergo tar det laaaannnng tid å komme tilbake til utg.pkt - og bilen . Det gjør at Herdla blir litt nivst når det blåser godt - i god nordavind ender jeg tilslutt på Sachen jeg da?

Ka e trixet?? Mer vind, så jeg kan (en gang i fremtiden..) plane på kryss også? " i gamle dager" da jeg hadde brett med senkekjøl var ikke ovennevnte noe problem...

Og en ting til: Brettet mitt er 145l med en rigg på 6,5 m2 - hvor mye står vindmålerene på når jeg bør holde meg hjemme? Hvor mye vind kan/bør jeg beherske meed den riggen?

Sv: på kryss og tvers... 1 år, 5 måneder siden #12544

Blir en ganske umulig oppgave å si hva du kan rette på for å krysse som en konge. Det kan ligge i teknikken din og det kan ligge i oppsettet av brett og rigg. Det aller beste er om vi seiler sammen så kan jeg gå over utstyret ditt, sjekke trimmen og veilede deg når jeg ser deg på vannet. Det ser ut som vi kan få stødig fin nordavind som skal være perfekt for deg tirsdag ettermiddag.
Jeg satser på å ta turen utover om ettermiddagen og seile på innsiden, kan gi endelig beskjed tirsdag når jeg vet mer. Tar du også turen skal jeg hjelpe deg til sikker kryssing på innsiden

Sv: på kryss og tvers... 1 år, 5 måneder siden #12545

• Jon Egil
Supert. Ser frem til det allerede. TAKK!!

Sv: på kryss og tvers... 1 år, 5 måneder siden #12552

Jon Egil!

Jeg sitter litt på gjerde i forhold til seiling i ettermiddag/kveld. Akkurat nå ser det litt trist ut. Regn og ikke nok vind til å komme i plan blir stusselig. Dersom det hadde vært sol og like lite vind hadde det vært noe annet. Jeg skriver her dersom jeg tar turen i dag, skriver jeg ingenting blir jeg hjemme. Uansett skal jeg hjelpe deg med det jeg har lovet ved første og beste annledning, men helst i god vind og skulle det være lettvind er det kjekt med tørt vær og kanskje litt sol.

Sv: på kryss og tvers... 1 år, 5 måneder siden #12553

• Jon Egil
Ser den ang vær/vind

Satser på friskere vær i dagene som kommer (og følger nøye med yr)!!

Sv: på kryss og tvers... 1 år, 5 måneder siden #12554

• Jon Egil
Drar utover å ser (med utstyret i bilen).... kommer vel ut mellom 17 og 1800.

Sv: på kryss og tvers... 1 år, 5 måneder siden #12555

• Jon Egil
Jon Egil skrev:
Drar utover å ser (med utstyret i bilen).... kommer vel ut mellom 17 og 1800.

...og med den vinden blir det øl og filmkveld.....

Sv: på kryss og tvers... 1 år, 5 måneder siden #12556

• Gudbjart Selbuvotter
Du vet det er vindmåler på forsiden her?

Kan også sjekke den med mobilen (wap) http:// 137.217.190.3/

Sv: på kryss og tvers... 1 år, 5 måneder siden #12559

• Jon Egil
Ja - men iveren var så stor, og.. og yr lovet joh!! Inrømmer at fornuften ble undertrykt.
  • Side:
  • 1
Det tok 0.60 sekunder å laste siden