Bergen Brettseilerklubb

...hang loose

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord:

søndag 20.
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: søndag 20.

søndag 20. 1 år, 7 måneder siden #12367

Noen som skal utover. Satser på innsiden i 2-tiden.

Sv:søndag 20. 1 år, 7 måneder siden #12369

Blir rart å seile noe større en fire kvardrat etter den perioden vi har vært gjennom. Men, det er gøy uansett om det blåser 2 eller 20m/s. Jeg er helt sikkert klar for noen dager med seilsnurring med 155liter og 5.6 framover.

Sv:søndag 20. 1 år, 7 måneder siden #12370

@asle: Hah! Kan fortelle at formannen plante godt med 4,7 på innsiden, og Gaastra 6,0 teamet hadde darth vader power til tider. Det går rykter om at undertegnede satte sin første planende jibb noen sine, og fulgte opp med fire til!! aloha

Sv:søndag 20. 1 år, 7 måneder siden #12372

Jeg fikk med meg det siste av vind på 125l og 6.4 på innsiden. Fin vind å cruise i

Sv:søndag 20. 1 år, 7 måneder siden #12375

haraldsurf skrev:
Det går rykter om at undertegnede satte sin første planende jibb noen sine, og fulgte opp med fire til!! aloha

Gratulerer!!! Sånt er stort og alltid kjekt å høre om

Sv:søndag 20. 1 år, 7 måneder siden #12376

asle skrev:
Gratulerer!!! Sånt er stort og alltid kjekt å høre om

Takk! Chris filmet tilfeldigvis nr.2.....

Sv:søndag 20. 1 år, 7 måneder siden #12377

Det der er en planende jibb. Så bra utført, skikkelig text book. Også ser det ut som du håndterer mye power. Liker å se at du faller så mye av før jibben og bygger fart og fortsetter med å holde farten ved ikke å gå for høyt ut av jibben. Kult kult kult.

Og, når jeg først er i gang. Stancen du driver og utvikler er utrolig bra. Måten du jobber på med strake armer, kroppen lavt for å kontrollere speed og power, nesten strak framfot og mer bøy i bakfoten samtidig som du er dynamisk og endrer hele tiden er så bra (ser dette spesielt på siste legget før du kommer inn på stranden). I tillegg er hodet så riktig, man ser at du jobber riktig og seiler aggresivt på måten du holder hodet på. Sånn er det gode seilere seiler uansett om de seiler freestyle, wave slalom eller formula. Du ser i tillegg tøff ut på vannet og det er jo det aller viktigste

Sv:søndag 20. 1 år, 7 måneder siden #12378

Gratulerer masse, det har bare vært et tidsspørsmål før den der satt. Som asle sier, fett at du greier å sette dem med så mye power i seilet, og det er tydelig at du har god kontroll både på flat seiling og gjennom jibben, nosen på brettet ditt holder seg flat og fin hele tiden. All jobbingen og fokusen din på stanse har virkelig betalt seg.

Jeg liker foresten godt å se at du går ut av jibben clue first. DIgg! Gralla!!

Sv:søndag 20. 1 år, 7 måneder siden #12379

Det er vel bare et spørsmål før stabukken her seiler slalom med Albeau tenker jeg (^_^)

Sv:søndag 20. 1 år, 7 måneder siden #12380

eneste jeg er bedre til er Beach start uten vind^^

Sv:søndag 20. 1 år, 7 måneder siden #12381

Hyggelig å få sånn skryt av dere!! Jeg har studert mye Jem Hall, Guy Cribb og Peter Hart. Og at det var masse power i 6,0 kan jeg love dere. Chris og jeg fikk gjort det seilbart med masse nedhal og uthal. Jeg har en Neil Pryde 460 mast i seilet, men det blir faktisk ikke så værst rigget for 11-12 meter pluss. Brettet fikk jeg i hus et par kvelder før, JP Super X 106. Det tar så bra høyde at jeg godt kan tryne utgangen på en jibb bortved fjellet, for så vannstarte mot fjellet og ta en ny stor jibb, for å så hente inn all høyden igjen på ett legg.

Sv:søndag 20. 1 år, 7 måneder siden #12382

Faktisk jævlig gøy å høre at jeg gjør såpass mye riktig Neste gang skal mastefoten 0,5-1 cm lenger bakover. Hadde ikke særlig problemer med å holde nesen nede, så kunne vel klemt ut mer speed. Brettet har cutouts og smal tail, så det kan gå fort med riktig trim tror jeg... Watch out Herdla, Norwaii!
  • Side:
  • 1
Det tok 0.93 sekunder å laste siden