Bergen Brettseilerklubb

...hang loose

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord:

Happy monday
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Happy monday

Happy monday 1 år, 7 måneder siden #12383

Etter en periode med grei nordavind snudde vinden på sør og det var tid for Ramsøy. Vi var 10-12 stykker, de fleste på freestylebrett og seil mellom 5.2 og 5.6. Forholdene var som vanlig for Ramsøy, speilblankt vann og litt ujevn, men bra vind.
Det ble en digg freestylesession. Alltid kult når vi er mange som pusher hverandre.

Sv: Happy monday 1 år, 7 måneder siden #12385

Har ikke vært på Ramsøy før... Hørtes bra ut. Er det intuitivt hvor man jumper uti, eller er det vanskelig å finne frem? Er det kun sør som funker her?

Sv: Happy monday 1 år, 7 måneder siden #12386

Det er helst jeg og noen kitere som seiler på Ramsøy for tiden. Det med 10-12 stykker var bare min drøm. Hadde vært utrolig kult om vi var 10-12 stykker som stresset freestyle på Ramsøy hver gang det er forhold...

Det er lett å finne hvor vi (jeg) seiler når du kjører til Ramsøy. Vi (jeg) parkerer og rigger på den store grusplasen som ligger midt i moloen som omkranser bukten mellom moloen og Ramsøy også seiler vi i bukten mot Ramsøy. Vær obs på parkeringen da det også skal være plass for busser å snu der.

Seilingen på Ramsøy må prøves. Det er mange som har vært der og aldri kommet tilbake. Tror bare det er sør som fungerer og da får vi (jeg) flatt vann og litt ujvent vind helt inne ved land, men jevnere vind litt utpå og over til Ramsøy. Bukten er ikke særlig bred, så det blir alltid intensiv seiling da du må snu hele tiden. Jeg synes selv Ramsøy er en genial progresjonsspot. Spoten tvinger deg til aktiv seiling. Du jobber litt ektra for å komme kjapt i plan og blir hindret i å seile lange legg som jeg forbinder med daff seiling. Du bare må finne på noe en liten stund etter at du er kommet i plan.

Kult om du henger deg på!

Sv: Happy monday 1 år, 7 måneder siden #12388

Her er linker til bilder Bent har tatt av seiling ved Ramsøy tidligere:

picasaweb.google.no/bentsurf/Ramsoy21Feb09#

picasaweb.google.no/bentsurf/RamsY2008_09_21#

Sv: Happy monday 1 år, 7 måneder siden #12389

10-12 stykker på Ramsøy, he he, you had me going there;-)
  • Side:
  • 1
Det tok 0.44 sekunder å laste siden