Bergen Brettseilerklubb

...hang loose

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord:

Lazy thursday
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Lazy thursday

Lazy thursday 1 år, 7 måneder siden #12402

Sotrabroen meldte nok med vind så jeg tok sjansen på en tur i går. På Sotrabroen blåste det sørøst, men på Herdla var det mer vestlig så jeg tok meg en tur på utsiden. Kan ikke si forholdene var gode. Var til tider på plan med 6.4, men ikke noe å skryte av. Temperaturen var derimot ypperlig

Sv: Lazy thursday 1 år, 7 måneder siden #12403

Jeg og Øystein var også en tur på utsiden i går. Plana godt med 6.4 og stort utstyr. Litt uvant å seile store seil etter en periode med seil på 4-tallet.

Sv: Lazy thursday 1 år, 7 måneder siden #12404

Søren, skulle visst tatt en tur jeg også. Skulle blitt bra med 106 og 7,2. Slik meldingene ser ut fremover blir det uaktuelt med seiling neste 12 dager for mitt vedkommende.

Sv: Lazy thursday 1 år, 7 måneder siden #12405

Ser ut som det kan bli bra utpå dagen imorgen (søndag).

Det var bra på Herdla på onsdag forresten. Trond hadde full trøkk i 4.7en sin da Bent og jeg kom. Vi rigget 4.7 og 4.4 og fikk en fin time med småbrett før det begynte å løye.

Sv: Lazy thursday 1 år, 7 måneder siden #12406

Jeg er med i morgen uansett forhold. Prøver gjerne utsiden på nytt.

Sv: Lazy thursday 1 år, 7 måneder siden #12407

Det blir bra på utsiden i morgen.

Jeg fant på et nytt begrep da jeg nerdet med Edvin tidligere i dag, "sønnavindsvindu".

Sønnavinden er ofte en luring. Det gjelder å lese meldingene godt og holde seg oppdatert helt fram mot seiling også må man bare komme seg avgårde når vinduet åpner/vinden begynnner å trøkke. Man har null garanti for hvor lenge det er åpent og når det begynner å blir køddent, ujevnt og iffy. Når det dreier mot vest er det for sent. Da blir det ofte veldig stille fort.

Foreløpig ser det ut som vinduet i morgen åpner mellom 12 og 16 en gang også kan det se ut som det vil vare i noen timer, er vi heldige til langt utpå kvelden. Men man vet aldri med sønnavind...

Sv: Lazy thursday 1 år, 7 måneder siden #12408

I morgen er det full gass !

Sv: Lazy thursday 1 år, 7 måneder siden #12409

Møtes på utsiden kl 16?

Sv: Lazy thursday 1 år, 7 måneder siden #12410

Stikker ut rundt kl 16, jeg også. Det blir våtdrakt i dag
  • Side:
  • 1
Det tok 0.60 sekunder å laste siden