Edvin og jeg hadde avtalt en tur til byeb for å drikke noen øl, men med mulige utsikter til vind fant vi ut at det var like kos å henge på Herdla i solnedgangen som å henge over en bardisk. Jeg hadde i tillegg ekstra motivasjon da det brae var to dager siden jeg hadde fått meg enda et custombrett. Mark Nelson (sjekk nelsonfacory.com) har laget det som skal være det perfekte freestylebrett for meg på innsiden og på Ramsøy. Det er 241/66cm og 99 liter, ser ut som et wakeboard og har bare to fotstropper. Framstoppen står midt på senterlinjeg slik som er vanlig for bakstropper. Ifølge Mark er det ingen i verden som har testet dette før. Plutselig ble Herdla sentralt i utviklingen av windsurfsporten. Rykte gikk på at Gulito og gjengen var sett på Ask letende etter Herdla, men de fant oss aldri.
Nok om det, jeg fikk testet brettet så vidt rett før det ble mørkt, men det var akkurat en halv sekundmeter for lite vind til å komme i plan.
I stedet brukte vi kvelden til å leke med store brett i perfekt lettvind. Morten hadde med en gjeng med nyere seiler som så ut til å storkose seg. Så digg når nye tar opp sporten. Ofte har jeg følt meg som en misjonær med et kall, men i går var Morten sjefsmisjonæren.