Bergen Brettseilerklubb

...hang loose

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord:

Lørdag formiddag
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Lørdag formiddag

Lørdag formiddag 1 år, 5 måneder siden #12535

Iffy forhold på Ramsøy på formiddagen i dag. Edvin på 5.7 og jeg på 5.2. Vinden sto på sør-sørvest og det blir en vest for mye. Rett før vi gav oss ble det noen legg med full plan og ok forhold og når vi rigget ned og dro så det plutselig veldig bra ut, så kanskje det funker likevel med den lille vesten bare det blir nok vind.

Sv: Lørdag formiddag 1 år, 5 måneder siden #12536

Nydelig dag på Utsiden. En time med 5.3 og så neste tre med 4.7. Mange folk på vannet og fortsatt full pinne når jeg ga meg litt over fire.

Sv: Lørdag formiddag 1 år, 5 måneder siden #12537

Har du fått prøvd den nye fjølen? Står stroppene helt beint på linje? Ser for meg at det er noe dritt å ikke ha duckstance(med fremfoten iallefall) på et slikt brett.

Sv: Lørdag formiddag 1 år, 5 måneder siden #12538

Halvard skrev:
Har du fått prøvd den nye fjølen? Står stroppene helt beint på linje? Ser for meg at det er noe dritt å ikke ha duckstance(med fremfoten iallefall) på et slikt brett.

Seilt den tre dager, men først i går med litt power. Stoppen fungerer brilliant på up-wind 360. Tipper det blir bra for flaka øvingen min. Den var også perfekt for vulcan. Opp i plan, rett fram for å få speed og på kryss må jeg stå utav stoppen. Når jeg slører for å feks pope gikk det helt ok å putte foten inn og popen føles bra.

Uvandt, men foreløpig virker det godt nok til at jeg skal seile det slik og se om det er det som duger. Jeg har og plugger i brettet for to stropper forran.

Sv: Lørdag formiddag 1 år, 5 måneder siden #12539

Er nok genialt få stå sentrert på brettet for freestyle, litt rart at ingen har kommet med den før;-) Men ser for meg at duckstance er en fordel(iallefall fremstroppen på skrå men fremdeles sentrert), nett som på wake/snow etc, eneste da blir det bra og seile ene veien og dritt andre veien;-)

Sv: Lørdag formiddag 1 år, 5 måneder siden #12540

Tror og det hadde vært enda bedre å få litt vinkel på framstroppen, men likevel sentrert. Men fikk bra dreis på brettet i går. Man vil jo helst kunne gjøre noe begge veier også.

Så et filmklipp på nettet for en tid siden av en fotstropp som var plassert på en dreibar disk og hvor man da kunne dreie disken og få vinkel på en sentrert stropp begge veier. Disken var strammet opp med en fjæ slik at den gled tilbake med 0 graders vinkel når man tok foten ut av den. De som utvikler den mente den var spesielt bra til carving da man hadde muligheten til å variere vinkelen på fotenmens man carvet. Det tester det ut både på kite og windsurfbrett.

Sv: Lørdag formiddag 1 år, 5 måneder siden #12541

Sv: Lørdag formiddag 1 år, 5 måneder siden #12542

Flott dag på utsiden...tusen takk til Baard for lån av finne Folksom dag med Askøy rundt seilas som gikk rett utforbi stranda. Undertegnede seilte 6,0 gaastra freestyle seil på 460 neil pryde mast. Masten er et par hakk for stiv og med helt feil bøyekurve, og det fungerer slik at riggen blir ustabil, tung på bakhånden i kastene og kraftløs i hullene. Da jeg dro seilte alle andre 5,3-4,7 og jeg gleder meg til neste gang...for da stiller jeg med 5,2-4,7 seil med matchende rdm mast. Og ny finne. Å det skal bli så deilig !!

Sv: Lørdag formiddag 1 år, 5 måneder siden #12550

Ja feitaboogie på lørdag. Morsomt å se så mange folk på stranden og å se gamle helter som Erik og Tom igjen. Ekstra morsomt å se Tom tøffe seg for båtfolket; Tom seiler overrigga 5.5 full fart på slør rett ned i le av en båt og inn i vindskyggen. Med det det ytdmykende resultat av full kræsj like ved båtripa

Sv: Lørdag formiddag 1 år, 5 måneder siden #12562

....noen vi kjenner?....

bilder fra "Askøy rundt" inkl. noen forvirrede brettseilere;

• Side:
  • 1
Det tok 0.57 sekunder å laste siden